Gratis elektronische bibliotheek

God zijn - Jean-Jacques Suurmond

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: oktober 2017
BESTANDSGROOTTE: 3,41
ISBN: 9789021144870
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Jean-Jacques Suurmond

Veel plezier met het gratis lezen van God zijn Jean-Jacques Suurmond epub boeken

Omschrijving:

Hoogmoed is vergeten dat je God bent. Spelend met de geloofsbelijdenis, is dit boek een meanderend relaas van een spirituele reis. Langs oude woor­den en moderne thema's, met autobiografische verhalen en reflecties op het leven. Een rivier die van Moeder Teresa naar Joost Zwagerman voert en van kunst naar dementie, om vroeg of laat op te gaan in de eindeloze zee. Op zijn eigen unieke wijze zet Jean-Jacques Suurmond de vaste ideeën over het geloof en leven op zijn kop. Het bijna vergeten christendom blijkt een verborgen bron te hebben die ook vandaag het geheim van bezieling en ongewone daadkracht is.

...st overziet, laat van zijn woorden geen ter aarde vallen en 't werk der eeuwen, dat zijn Geest omspant, volvoert zijn hand ... trouw van God - debijbel.nl ... . De Heer regeert! Zijn Koninkrijk staat vast, zijn heerschappij omvat de loop der tijden, De mensheid op zijn mooist. Mensen bederven weliswaar veel door hun driften, seks en agressie, ook al zijn ze nodig om in leven te blijven. Maar in tegenstelling tot de dieren hebben wij nog een drift, de geest-drift. Een ander woord daarvoor is enthousiasme, wat komt van het Griekse 'En Theo', wat 'in God zijn' betekent. Gods macht tro ... God (algemeen) - Wikipedia ... . Een ander woord daarvoor is enthousiasme, wat komt van het Griekse 'En Theo', wat 'in God zijn' betekent. Gods macht trok hij niet in twijfel maar wel god's recht om te regeren en de mensen leiding te bieden. "uw ogen stellig geopend zullen worden" met andere woorden god verbergt iets voor je. "gij stellig als god zult zijn" dus god is eigenlijk niet nodig om ons te leiden. Dit was een regelrechte aanval tegen god en zijn recht om te leiden. 1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.. 2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;. 3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest ... Vraag: "Zijn wij allemaal Gods kinderen, of alleen Christenen?" Antwoord: De Bijbel is duidelijk over dat alle mensen Gods creatie zijn (Kolossenzen 1:16), en dat God de hele wereld liefheeft (Johannes 3:16), maar alleen zij die wedergeboren zijn, zijn kinderen van God (Johannes 1:12; 11:52; Romeinen 8:16; 1 Johannes 3:1-10). In de Schrift worden zij die verloren zijn nooit kinderen van God ... Aanbidden moslims dezelfde God? Regelmatig vragen mensen ons of Allah in de Koran, dezelfde is als de God die we in de Bijbel leren kennen. Anders gezegd, is Allah voor de moslims, dezelfde als de God die de christenen dienen. Als we het strikt taalkundig benaderen dan zijn er geen echte verschillen. Want waar de… Als God zwijgt, als God niet meer ingrijpt, zal onze blik langzaam maar zeker van zijn handen naar zijn ogen gaan. Dan zoeken we niet meer wat Hij voor ons kan doen, want Hij doet even niets. Dan zoeken we vol vertwijfeling en verlangen naar Zijn liefde, naar zijn hart. En God maakt zich kenbaar aan elk mens, doordat Hij in zijn schepping laat zien wie Hij is. (Romeinen 1:19,20) Iedereen kan iets van God ervaren, of je God nu wel of niet kent. Hoe liefdevol is dat! Hij geeft zijn liefde niet alleen aan diegenen die in Hem geloven, maar Hij heeft zijn liefde in het hart van ieder kind meegegeven. God stuurde Jezus ook om te sterven voor onze zonden (Johannes 3:16). We zijn allemaal zondaars omdat we onvolmaakt en zondig zijn. Daarom worden we ziek en gaan we dood. De eerste mens, Adam, was wel volmaakt. Hij had geen zonde en zou nooit zijn gestorven of ziek zijn geworden. Maar hij verloor zijn volmaaktheid toen hij God ongehoorzaam was. Bijbelteksten over God - De HEER, je God, zal in je midden zijn, hij is de… Maar ten slotte zult u de HEER, uw God, weer zoeken, en… Want ik ben de HEER, je God, ik neem je bij je… HEER, u bent mijn God. Ik zal u hulde bewijzen, uw naam… Wij hebben lief omdat G...