Gratis elektronische bibliotheek

God is niet een - Stephen Prothero

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: december 2010
BESTANDSGROOTTE: 6,14
ISBN: 9789035135895
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Stephen Prothero

Het beste pdf boek van God is niet een dat u hier kunt vinden

Omschrijving:

In het controversiële boek God is niet één laat Stephen Prothero zien dat de grootste godsdiensten van de wereld verschillende vragen stellen, andere doelen nastreven en voor uiteenlopende problemen komen te staan. Wereldgodsdiensten bewandelen dus niet verschillende paden met dezelfde bestemming, zoals veel mensen denken. Prothero geeft met dit ingenieuze boek inzicht in elke grote wereldreligie. Hij begint met de omstreden islam en gaat vervolgens verder in op christendom, confucianisme, boeddhisme, hindoeïsme, jodendom, Yoruba-religie en taoïsme. Hij wijst op de unieke aspecten van deze religies en pleit zowel voor het behoud als voor de afzonderlijke goden en doelen van deze religies.God is niet één geeft de lezer een hedendaags inzicht in de grootste religies die nog steeds het spirituele leven van miljarden mensen over de hele wereld bepalen, en hun uitwerking hebben op de politiek en economie.Stephen Prothero schreef in 2007 de bestseller Religious Literacy en doceert religie aan de Universiteit van Boston. Hij schrijft en recenseert voor onder meer The New York Times, The Wall Street Journal en usa Today. Prothero studeerde aan Yale en Harvard en in 2007 won hij de Quill Award.¿Gevoelig, leesbaar manifest.¿the boston globe¿Meeslepend en overtuigend.¿san francisco chronicle¿Opmerkelijk... een bijzonder vaardig onderzoek.¿washington monthly¿In dit zorgvuldige, doordachte en evenwichtige boek wordt duidelijk dat Prothero vreest voor een wereld die blind is voor de gevolgen van religieuze bezieling, maar hij is er zich tevens van bewust dat in religies de kracht van het goede schuilt, en dat de wetenschap heeft aangetoond dat er evolutionaire voordelen voortkomen uit religie.¿los angeles times¿Dit boek is niet alleen een must read voor leraren, maar ook voor alle volwassenen die leven in een cultuur waar, zoals Prothero zegt, ¿geloof zonder begrip de norm en religieuze onwetendheid een zegen is¿.¿publishers review

...elovige verlichting. Mark Heirman doet dit op een persoonlijk doorvoelde manier ... De Bijbel is je God niet ~ Creatov.nl ... . Hij voedt zijn betoog met wat hij zelf gelooft en niet gelooft. Toon meer Toon minder. Reviews. Schrijf een review. Nog geen reviews. God is absoluut niet de duivel zelf. Hier een heel kort verhaal hoe ik er over denk: of je je er in kunt vinden is aan jezelf. Er was een Engel waar God veel op vertrouwde en waar hij evenveel kracht aan gaf als dat hij zelf had. Alleen de mogelijkheid van leven en dood kreeg die Engel niet. Als God er nie ... Op zoek naar God - jw.org ... . Alleen de mogelijkheid van leven en dood kreeg die Engel niet. Als God er niet op uit zou zijn dat mensen in Hem geloven, zou deze vraag niet belangrijk zijn. Maar dit wordt anders op het moment dat er een boodschap tot de mens komt die zegt dat God de mens ... Richt je op God zoals Hij is, niet zoals we zouden willen dat Hij is. Wij kunnen vaak totaal niet begrijpen waarom God iets laat gebeuren, maar Hij is ook totaal anders dan wij. Vergeet niet in het donker, wat je in het licht geleerd hebt. God leren kennen als een liefhebbende Vader, helpt om in moeilijke tijden te blijven vertrouwen. Bert bad om genezing doodzieke zoon Jarnoud: "Hij wilde niet beter worden, hij wilde naar God toe" Een paar woorden zetten het leven van Bert Troost volledig op zijn kop. In het ziekenhuis hoort hij dat zijn zoontje Jarnoud een hersentumor heeft. Er kan niets meer aan gedaan worden. De grond zakt weg onder zijn voeten. Lang blijft Bert hopen op ... Trouwens, als God niet op mij lijkt, zo zegt Jezus, dan is het niet God die je ziet (Johannes 14:9). Maak van je Bijbel geen God. Aanbid geen boek en aanbid geen mens. Aanbid God alleen. En voor de duidelijkheid nog maar een keer: als God niet lijkt op Jezus, dan is het God niet....