Gratis elektronische bibliotheek

De islam - Linsay Knight

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2008-03-14
BESTANDSGROOTTE: 5,79
ISBN: 9789055660353
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Linsay Knight

U vindt hier de pdf van het boek De islam

Omschrijving:

Een meisje, Tayeba, vertelt over haar godsdienst, de islam. Ze vertelt waar de godsdienst begon, wat moslims geloven, waar ze de eredienst hebben, wat voor feesten ze vieren en nog veel meer.

...d. Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden ... bol.com | De islam, de moslims en ik, Samira Bouchibti ... ... . De islam is met circa 1,6 miljard gelovigen in grootte de tweede religie ter wereld, na het christendom. De profeet Mohammed (570-632) legde de grondslag van de islam. Het woord 'islam' betekent onderwerping of overgave aan God (Allah). De godsdienst is gebaseerd op de Heilige Koran, die aan ... Anders gezegd: De idee van een erfzonde (or oerzonde: original sin) - eeuwenlang bepalend voor het christendom - is afwezig in de islam. Naast mense ... Islam - samsam ... ... Anders gezegd: De idee van een erfzonde (or oerzonde: original sin) - eeuwenlang bepalend voor het christendom - is afwezig in de islam. Naast mensen en Allah zijn er ook nog engelen, djinns en duivels, met Iblies als de satan. Geloof in hun reële bestaan en activiteit hoort bij de standaard-islam. De Islam kan er duidelijk over zijn , maar schijnbaar zijn volgelingen niet. Hypocriet, dat weet ik niet,niet als je er vooruit komt. Hypocriet is het ontkennen. Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. De Islam verschaft niet alleen een geloof, maar ook de zekerheid der kennis, welke intellect bevredigt en dwingt de behoefte aan een godsdienst te aanvaarden. De Islam is niet alleen gebaseerd op de ervaringen van mensen die lang geleden zijn overleden, maar nodigt iedereen uit tot een persoonlijk ervaring van datgene wat hij leest en garandeert. De islam ontstond in het Arabische schiereiland in de zevende eeuw, toen de profeet Mohammed Gods woord aan de mensen begon te verkondigen. Hij was zelf ongeletterd, maar volgelingen schreven de openbaringen op, en kort na Mohammeds dood werden ze gebundeld in de koran. De ramadan maakt deel uit van de vijf zuilen van de islam (sjahada = geloofsbelijdenis, salat = gebeden, saum = ramadan, zakat = aalmoezen, hadj = pelgrimstocht naar mekka). Het is de gelovigen deze maand niet toegestaan te eten, drinken, geslachtsgemeenschap te hebben of enig ander vorm van genot te beleven. Welk lidwoord (de of het): "de islam" of "het islam", wij helpen je graag. D e Koran staat bekend als het heilige boek van de islam. De Koran is ontstaan tijdens het leven van de profeet Mohammed (570-632), maar werd pas na zijn dood op schrift gesteld. Tijdens zijn leven kreeg Mohammed volgens de overlevering meerdere openbaringen, waarvan de Koran het resultaat was. De Islam wordt door verschillende moslims anders beleefd. Dit heeft onder andere te maken met de stroming en de bijbehorende opvattingen over homoseksualiteit. En dan verschilt het nog van persoon tot persoon. Ben jij homo en wil je graag weten hoe je het beste met de Islam om kunt gaan? De financiering van Nederlandse moskeeën uit Islamitische landen als Qatar, Koeweit, Saoedi-Arabië en Turkije is zorgelijk. ... Bang bestuur Amsterdam dient conservatieve islam. Het laatste Islam nieuws het eerst op NU.nl. Hadj gaat dit jaar alleen door voor duizend inwoners van Saoedi-Arabië dinsdag om 13:37 - Coronavirus De dood is bepaald om ons de waarde van het leven te doen beseffen. Betekenis van de dood voor de moslims De dood is in de Islam geen eindpunt. Alles is in de handen van God: zowel de tijd, de plaats als de manier waarop iemand sterft. Na de dood gaat de ziel naar een tussenwereld waar ze wacht. De islam en het Westen. De meest geciteerde uitdrukking in het debat na 11 september is 'de botsing van beschavingen'. De uitdrukking is bekend geworden door een artikel van Samuel Huntington uit ... Islam en cultuur. De moslimwereld kent door haar vroege beschaving en voortdurende vermenging van invloeden een rijke en gevarieerde cultuur. Het bestuderen van materiële cultuur, boeken, verhalen, films en, steeds vaker, televisieseries leert ons meer over hoe hedendaagse moslimsamenlevingen in elkaar zitten. 'De islam, de moslims en ik' is een openhartig boek, waarin Samira Bouchibti op meeslepende en intieme wijze vertelt over haar jeugd als Marokkaanse immigrant in Nederland en over het leven van haar ouders hier en in Marokko....