Gratis elektronische bibliotheek

Hoe wij beter over kennis kunnen nadenken - none

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: december 2015
BESTANDSGROOTTE: 11,45
ISBN: 9789462366411
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: none

none Epub boeken van Hoe wij beter over kennis kunnen nadenken zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

Hoe wij beter over kennis kunnen nadenken 1e druk is een boek van Gabriel Van Den Brink uitgegeven bij Boom Uitgevers Den Haag. ISBN 9789462366411 Iedereen weet dat kennis in de huidige samenleving een strategische betekenis heeft. Maar wat moeten we onder kennis verstaan? Sommigen denken vooral aan het soort inzichten dat aan universiteiten wordt voortgebracht. Anderen doelen op kennis die voor het oplossen van maatschappelijke problemen kan worden gebruikt. En weer anderen verwijzen naar inzichten van morele of filosofische aard.Na veertig jaar onderzoek in diverse takken van wetenschap te hebben gedaan, brengt Gabriël van den Brink zijn denkbeelden in dit essay bijeen. Hij stelt niet alleen een originele definitie van weten in meer algemene zin op, maar ontwerpt ook een typologie waarbij hij onderscheid aanbrengt tussen het disciplinaire, het professionele, het publieke en het intieme weten. Verder vraagt hij zich af wat er bij de wisselwerking tussen deze vormen van weten gebeurt en stelt hij een andere taakopvatting van de universiteit voor.

... leren kunnen docenten elkaar goed ondersteunen door taakverdelingen te maken en elkaar te informeren over expliciete kennis die ze tegenkomen ... Kennis, leren en denken 1 | Blogcollectief Onderzoek Onderwijs ... . Hoe leerlingen beter kunnen leren. Zoals hierboven duidelijk wordt, is leren een actief proces: kennis ophalen uit - en tevens weer sterker toevoegen aan - je langetermijngeheugen, naar je werkgeheugen. Dit staat ook wel bekend als retrieval practice. Het werkt vooral als je iets bijna bent vergeten: leren is vergeten. Beter leren door kennis over het brein. Datum: 13 april 2015. Het brein is al een tijdje 'hot'. Boeken als 'Wij zijn ons brein' van Dick Swa ... Hoe wij beter over kennis kunnen nadenken | Gabriël Brink ... ... . Beter leren door kennis over het brein. Datum: 13 april 2015. Het brein is al een tijdje 'hot'. Boeken als 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab en 'Puberbrein binnenstebuiten' van Nelis en Van Sark gaan als warme broodjes over de toonbank. Ook in het onderwijs wordt er steeds bewuster rekening gehouden met hoe onze hersens werken. We kunnen daarbij verschillende dimensies onderscheiden, zoals probleemformulering, ... belang om meer kennis te hebben over de gedragingen van leerkrachten bij ... nadenken over wat goede vragen zijn en hoe je iemand netjes kunt interviewen. Kennis, leren en denken 2: ideeën over leren 11 februari 2020 'Ik maak me zorgen dat kinderen op school hun nieuwsgierigheid verliezen omdat ze kennis als onwrikbare waarheden voorgeschoteld krijgen waarover ze zelf niet meer kunnen nadenken. Nadenken over innovatie voor en door de overheid ... leaps and bounds', omdat we veel kennis hebben over burgerparticipatie en innovatie in Nederland. De genodigde innovators, professionals, onderzoekers en bestuurders kwamen uit allerlei hoeken van de ... waarin mensen fysiek bij elkaar komen om na te denken over hoe het beleid beter kan. In de klas gaat het vaak over nieuwe informatie: leerlingen leren iets nieuws en moeten daarbij ook dingen onthouden. Eigenlijk wil je als docent ook graag dat leerlingen hier over nadenken. Maar, voor goed nadenken is het nodig dat je als leerling goede 'mentale modellen'' hebt. Hoe werkt dit? En welke kun je in de […] 'We moeten nadenken over nationale rituelen om dit trauma te verwerken ... Omdat men toch voelde dat wij minder snel panikeren en beter die vrijheid konden hebben. Dat heeft Rutte natuurlijk goed ingeschat, ... zoals bij de vraag over hoe een goede exitstrategie te ontwerpen. Mannen kunnen trouwens ook baat hebben bij beter nadenken, ... „Zoals wij zijn, met onze kennis en inschattingsvermogen, ... Uitleg over wat wij met uw gegevens doen. Schuldgevoel? Moet je beter gaan nadenken. Vrouwen die met een schuldgevoel rondlopen over de combinatie van buitenshuis werken en het moederschap, voelen zich niet schuldig, maar denken niet goed na. Denken over de persoonlijke ontwikkeling en loopbaan-paden van compliance officers kan ons ondersteunen bij het ontwikkelen van het curriculum van het Nederlands Compliance Instituut. Maar dit is nog maar één reden om na te denken over leren. Een andere invalshoek is het denken over vormen van leren. Hoe en waar leren mensen? Kunnen we nog beter Kennis alléén dicteert niet wat politici of beleidsmakers moeten doen. Dat vraagt om een politieke afweging. Maar kennis is wel een voorwaarde om goed geïnformeerde beslissingen te kunnen nemen. In dit rapport laten we zien hoe ministeries de omgang met kennis in de praktijk organiseren en welke uitdagingen ze daarbij tegenkomen. Hoe vaak men denkt en hoe hard men ergens over nadenkt, bepaalt voor een zekere mate het denkvermogen. Vaak stevig voor- of nadenken zorgt ervoor dat men op een hoger niveau kan aanbelanden, waardoor het vinden van antwoorden ook vereenvoudigd gaat. Dat heeft te maken met ervaring, welke als back-up is opgeslagen in het geheugen. of grammatica? Wij hanteren met onder andere Hulshof (2002) het volgende onderscheid: • Taalkennis ten dienste van taalvaardigheid (geletterd-heid). Om over taal te kunnen praten, de betekenis van taal in context beter te kunnen begrijpen en waarde-ren. We noemen dit instrumentele kennis over taal. In de geesteswetenschappen wordt bij uitstek nagedacht over de kennis die je nodig hebt om die beslissingen te kunnen nemen; wat is rechtvaardigheid, vrijheid, burgerschap, identiteit, welke betekenissen...