Gratis elektronische bibliotheek

Persoonlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren - Claire van de Velde

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 4,43
ISBN: 9789038225555
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Claire van de Velde

Het beste pdf boek van Persoonlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren dat u hier kunt vinden

Omschrijving:

Persoonlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren 1e druk is een boek van Claire van de Velde uitgegeven bij Academia Press. ISBN 9789038225555 Herken je dit op school of thuis? - Leerlingen lijken niet geïnteresseerd of zetten na 15 minuten de klas op stelten? - De leerling die het zo goed deed bij jou, klapt dicht bij een collega of omgekeerd? - Je batterijen raken helemaal opgeladen door bepaalde leerlingen of collega's, terwijl andere leerlingen/collega's ervoor zorgen ervoor dat je prikkelbaar, boos of beschuldigend, nors rond loopt? - Wat je ook doet, je hebt de indruk dat je je kinderen niet kunt bereiken. - Je maakt je zorgen over de tomeloze speelsheid, passiviteit, teruggetrokkenheid of agressiviteit van de jongeren waarmee je omgaat en je weet niet hoe ze te motiveren. Process Communication Model (PCM), ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school. Het boek bundelt de onderzoeken, praktijken en ervaringen van o.m. Frédéric Billiard, Marieke Coussens, Griet De Baecke, Leen De Bie, Brigitte De Craene, Lien Defreyne, Lotte Demeyer, Karen De Maesschalck, Anne Dumont, Roos Gasthuys, Mieke Meirsschaut, Frank Monsecour, Luc Lemarcq, Jacques Leloup, Filip Lietar, Patricia Pausenberger, Magda Praet, Evy Raes, Katrien Strubbe, Peggy thienpont, Martin Valcke, Hilde Van Houte, Lieva Van Langenhove, Christel Van Vreckem en Hildegarde Verwulgen. Alles werd samengebracht door Dr. Edwin Hantson (directeur van het Onderwijscentrum Gent), Dr. Claire Van de Velde (adviseur van de vice-rector aan UGent) en Dr. Annemie Desoete (hoogleraar UGent en Arteveldehogeschool).

...onlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren, theorie, praktijk en onderzoek van Process Communication Model ... PDF Motiveren en persoonlijkheid bij kinderen ... . ISBN: 9789038225555 of 9038225555, in het Nederlands, Academia Press, Paperback, Nieuw. De invloed van persoonlijkheid op de ontwikkeling van kinderen en adolescenten met autismespectrumstoornis. Masterproef II neergelegd tot het behalen van de graad van Master of Science in de Psychologie, afstudeerrichting Klinische Psychologie Promotor : Prof. Dr. Sarah De Pauw 01105160 Jitske Clarysse elementen van het professioneel gedrag van leraren, die kunnen bijdragen ... Motiveren van jongeren - Jonger | Jonger ... . Dr. Sarah De Pauw 01105160 Jitske Clarysse elementen van het professioneel gedrag van leraren, die kunnen bijdragen aan het benutten en versterken van de motivatie van leerlingen. Hierbij gaan we in op instructie- en ... Motivatie verwijst in belangrijke mate naar de wil van kinderen en jongeren om te leren (zie ook Vansteenkiste, Sierens, Soenens & Lens, ... Verbondenheid betekent dat een kind zich verbonden voelt met haar leeftijdsgenoten, de trainer en met jou als ouder in de context van het sporten. Als je belangstelling hebt en betrokken bent dan draagt dat bij aan de motivatie. Wat vaak misgaat. Ouders hebben met hun gedrag veel invloed op de motivatie van hun kinderen. Iets dat vaak misgaat ... Op zoek naar artikelen van Claire van de Velde? Artikelen van Claire van de Velde koop je eenvoudig online bij bol.com Snel in huis Gratis verzonden Een recent onderzoek van Universiteit Gent bestudeerde de persoonlijkheidsfactoren bij kinderen en jongeren met autismespectrumstoornis (ASS) en de ernst van hun symptomen doorheen de adolescentie. Volgens dit onderzoek blijven zowel de persoonlijkheid als de diagnose erg stabiel over een tijdsperiode van drie jaar. Kinderen en jongeren hebben baat bij het ontwikkelen van een stevige én flexibele houding op school, op straat en in de sociale media. Deze groepstraining maakt jongeren van 12 tot 16 jaar op een p... van de kinderen bij het verlaten van de basisschool onvoldoende kan lezen. Hierdoor hebben deze leerlingen moeite met het lezen van teksten uit schoolboeken, wat de prestaties en de motivatie niet ten goede komt. Handicaps en stoornissen Ook een handicap of een stoornis kan een reguliere schoolloopbaan in de weg staan. Voor een groep Wie zich verdiept in de zelfdeterminatietheorie komt al gauw tot het inzicht dat we jongeren niet kunnen controleren en sturen; maar op zoek moeten gaan naar een nieuwe invulling van motivatie. Een nieuwe invulling die beter aansluit bij het grote belang dat we tegenwoordig hechten aan creativiteit en pro-activiteit, zoals ook verwoord wordt in de 21st Century Skills . Steeds vaker hoor en lees je over jongeren en jeugd met gedragsproblemen. Zij gedragen zich agressief, spijbelen, pesten, blowen, stelen enzovoort. Of: trekken zich juist terug. Mijden sociale contacten. Zijn angstig en/of kampen met een depressie. Wordt er niet ingegrepen? De kans bestaat dan dat jongeren zich minderwaardig gaan voelen en zelfs ontsporen. Bijvoorbeeld vroegtijdig school ... De documentaire 'Proef op de som &-studeren met dyscalculie' dompelt je gedurende dertig minuten onder in de wereld van kinderen, jongeren en volwassenen met dyscalculie. Deskundigen koppelen hun ervaringen aan wetenschappelijke inzichten. In het bijhorende boek worden deze inzichten verder uitgediept en worden kapstokken voor de begeleiding van jongeren met Jongeren en vrijwilligerswerk Een onderzoek naar persoonlijkheid, opvoeding en het vrijwilligerswerk van ouders in relatie met vrijwilligerswerk onder jongeren. Kremer, N.A.M. (2011) Faculty of Social and Behavioural Sciences Theses De kenmerken van bps beginnen zich meestal te manifesteren tussen 12 en 14 jaar. De eerste symptomen worden vaak gezien op het gebied van emoties en gedrag: jongeren kunnen hun emoties niet meer reguleren en laten impulsief gedrag zien. Symptomen zoals zelfverwonding zullen vaak op hun hoogtepunt zijn tussen 14 en 16 jaar. (de)motivatie van kinderen en jongeren' Motiveren en persoonlijkheid bij kinderen: praktische handvaten Motiveren en persoonlijkheid bij kinderen (met praktische handvaten) Herken je dit thuis of op school? Leerlingen lijken niet geïnteresseerd of zetten na 15 minuten de klas op stelten? De leerling die het zo goed deed bij jou, of omgekeerd?...