Gratis elektronische bibliotheek

Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool - Herman Veenker

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: december 2016
BESTANDSGROOTTE: 12,37
ISBN: 9789046905494
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Herman Veenker

Veel plezier met het gratis lezen van Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool Herman Veenker epub boeken

Omschrijving:

"Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool 1e druk is een boek van Herman Veenker uitgegeven bij Coutinho. ISBN 9789046905494 Kinderen zijn vaak grenzeloos nieuwsgierig. Ze zijn onderzoekend, stellen vragen waarop je als volwassene soms ook het precieze antwoord niet weet en ze proberen vol enthousiasme de wereld om zich heen te begrijpen. Bovendien lijken ze van nature of uit ervaring al heel veel verschijnselen te kunnen 'onderzoeken' en 'oplossen'. Het is de vraag of wij, volwassenen, ons wel genoeg bewust zijn van wat kinderen eigenlijk allemaal doen en zeggen. Herkennen we hun nieuwsgierigheid als (exact) redeneren, kunnen we de juiste vragen stellen om kinderen verder te boeien? Krijgen kinderen genoeg mogelijkheden om hun interesses en creativiteit verder te ontwikkelen? Deze vragen staan centraal in dit brede, vakoverstijgende handboek.Recente (inter)nationale studies wijzen uit dat leerprocessen dynamisch van aard zijn; leren komt in interactie tot stand en de uitkomst is niet voorspelbaar. Een statische opvatting over talent of ontwikkeling, zoals ""je hebt een wiskunde knobbel"", blijkt niet langer houdbaar. Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool introduceert een procestheorie die praktische handvatten biedt voor het herkennen en stimuleren van talentvol gedrag. In deze theorie wordt uitgelegd hoe alle kinderen binnen hun eigen mogelijkheden kunnen excelleren. Het boek gaat in op vijf principes van talentontwikkeling en de rol van de leerkracht in de talentdriehoek. De ondersteunende website bevat opdrachten en links naar verdiepende bronnen en filmpjes. Voor docenten zijn er Powerpoints en een docentenhandleiding beschikbaar.Dr. Herman Veenker is onderzoeker/projectleider Toekomstig talent, lectoraat Integraal Jeugdbeleid en Pedagogische Academie van de Hanzehogeschool Groningen, Dr. Henderien Steenbeek is lector Leren en Gedrag aan dezelfde academie en universitair hoofddocent ontwikkelingspsychologie aan de faculteit Psychologie van de Rijksuniversiteit Groningen. Dr. Marijn van Dijk is universitair hoofddocent ontwikkelingspsychologie aan dezelfde faculteit net als honorair hoogleraar Complexe dynamische systemen in ontwikkeling, opvoeding en onderwijs Prof. Dr. Paul van Geert."

...talentgerichte ontwikkeling op de basisschool Stellingen Het begrip Talent zegt vooral iets over de capaciteiten van een leerling ... Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool: een ... ... . Wij gaan ervan uit dat talent geen vaststaande capaciteit is en dat dit niet stabiel is. Talent is emergent, komt tot leven in een specifieke situatie. Sommige leerlingen hebben Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool introduceert een procestheorie die praktische handvatten biedt voor het herkennen en stimuleren van talentvol gedrag. In deze theorie wordt uitgelegd hoe alle kinderen binnen hun eigen mogelijkheden kunnen excelleren. T1 - Talentgerichte ontwikk ... PDF Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool ... . In deze theorie wordt uitgelegd hoe alle kinderen binnen hun eigen mogelijkheden kunnen excelleren. T1 - Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool. T2 - Een dynamische visie op leren en onderwijzen. AU - Veenker, Herman. AU - Steenbeek, Henderien. AU - van Dijk, Marijn. AU - van Geert, Paul. PY - 2017. Y1 - 2017. M3 - Book. SN - 978-90-469-0549-4. BT - Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool. PB - Coutinho. CY - Bussum. ER - Het boek Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool, geschreven door Herman Veenker, Henderien Steenbeek, Marijn van Dijk, Paul van Geert, koopt u bij Boeken.nl | Snelle levering | Gratis verzending vanaf 19.95 Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool. Recensie: 'Doelgerichte, praktische uitgave voor studenten en leraren in het basisonderwijs, die er op actief-onderzoekende wijze werk van willen maken om het dagelijke onderwijs in te richten op basis van talenten van kinderen. Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool introduceert een procestheorie die praktische handvatten biedt voor het herkennen en stimuleren van talentvol gedrag. In deze theorie wordt uitgelegd hoe alle kinderen binnen hun eigen mogelijkheden kunnen excelleren. Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool Een dynamische visie op leren en onderwijzen Kinderen zijn vaak grenzeloos nieuwsgierig. Ze zijn onderzoekend, stellen vragen waarop je als volwassene soms ook het precieze antwoord niet weet en ze p...